Page 200 - گزارش عملکرد سه ساله
P. 200

‫نب ِض توسعه ‪ -‬ویژه نامه «بازتاب خدمت در مسیر توسعه»‬

‫ارتقاء فرآیندهای حوزه مدیریت منابع انسانی‬

‫نخستین کارگاه آموزشی ارتقاء فرآیندهای‬     ‫یکی از اهداف مدیریت منابع انسانی فراهم نمودن محیط‬
‫مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی‬    ‫سالم برای افزایش انگیزه کاری و همچنین بهبود ارائه‬
‫تبریز روز دوشنبه ‪ 26‬شهریور ماه ‪1403‬‬       ‫خدمات برای کارکنانی است که در دانشگاه مشغول‬
‫با حضور معاون محترم توسعه مدیریت و‬        ‫به کار می‌باشند‪ .‬در همین راستا جهت تسهیل انجام‬
‫منابع جناب آقای دکتر علی جنتی و مدیر‬      ‫امور محوله‪ ،‬افزایش شفافیت‪ ،‬سرعت‪ ،‬دقت‪ ،‬صحت‬
‫محترم منابع انسانی جناب آقای وحدت‬         ‫و کیفیت در اجرای کارها و همچنین افزایش کارایی‪،‬‬
‫خیرخواهان حقیقی و سایر کارشناسان‬          ‫افزایش رضایت کارکنان و مدیریت در فرآیندها‪ ،‬بعنوان‬
‫محترم در مرکز آموزش مدیریت سلامت‬          ‫یکی از برنامه‌های تدوین شده سال ‪ 1403‬مقرر گردید‬
                                          ‫تا فرآیندهای اداری در حوزه منابع انسانی شناسایی و‬
         ‫کشوری ‪ NPMC‬برگزار گردید‪.‬‬         ‫بازنگری گردد‪ .‬در همین راستا جلسه‌ای بمنظور تهیه‬
‫در ابتدای جلسه‪ ،‬آقای دکتر علی جنتی‬        ‫عناوین فرآیندها با حضور معاون محترم توسعه مدیریت‬
‫معاون توسعه‪ ،‬خلاء موجود در استانداردهای‬   ‫و منابع دانشگاه (جناب آقای دکتر علی جنتی)‪ ،‬مدیر‬
‫اجرائی این حوزه که مدیران را با پیامدهای‬  ‫محترم منابع انسانی (جناب آقای وحدت خیرخواهان‬
‫مختلفی مثل چالش برآورد علمی نیروی‬         ‫حقیقی)‪ ،‬معاون محترم منابع انسانی (جناب آقای محمود‬
‫انسانی مورد نیاز نیز مواجه م ‌یکند‪ ،‬مطرح‬  ‫میرزاپور)‪ ،‬خانم ربابه امروزی دانشجوی دکتری مدیریت‬
‫نموده و بر ضرورت پیگیری اصلاح و ارتقاء‬    ‫خدمات بهداشتی و درمانی که به عنوان یکی از مجریان‬
‫مبتنی بر استاندارهای تعریف شده تأکید‬      ‫پروژه استانداردسازی فرآیندهای حوزه اداری و همچنین‬
                                          ‫روسای محترم ادارات مدیریت منابع انسانی تشکیل‬
                                  ‫کردند‪.‬‬  ‫گردید و عناوین مربوط به حوزه منابع انسانی به تعداد ‪68‬‬
‫آقای حقیقی مدیر منابع انسانی دانشگاه‬      ‫فرآیند استخراج و لیست گردید و جهت سرعت بخشیدن‬
‫به پیشینه‌ی شروع برنامه اصلاح فرآیندها‬    ‫در انجام امورات مربوط به ارتقاء فرآیندها و همچنین‬
‫که یکی از اهداف آن ایجاد امکان تعیین‬      ‫با در نظر گرفتن تعداد فرآیندهای استخراج شده مقرر‬
‫حجم کار و نیروی انسانی مورد نیاز است‪،‬‬     ‫گردید کارگاه آموزشی یک روزه برای این منظور تشکیل‬
‫اشاره کرده و نقش برخورداری از تجربه‬       ‫گردد و علاوه بر اسامی فوق‌الاشاره از کارشناسان خبره‬
‫کارشناسان و صاحبان فرآیند را در این‬       ‫شاغل در ادارات منابع انسانی واحدهای تابعه دانشگاه نیز‬

             ‫زمینه‪ ،‬کلیدی قلمداد کردند‪.‬‬                 ‫جهت حضور در کارگاه‪ ،‬دعوت بعمل آید‪.‬‬
‫خانم ربابه امروزی دانشجوی دکتری مدیریت‬    ‫از آنجائیکه تعداد فرآیندها ‪ 68‬فرآیند و تعداد کارشناسان‬
‫خدمات بهداشتی درمانی به عنوان یکی از‬      ‫برای شرکت در کارگاه ارتقاء فرآیندها ‪ 34‬نفر انتخاب‬
‫مجریان پروژه تعیین استاندارد و نرم‌های‬    ‫گردیده بود تصمیم بر این شد کارگاه‌های مجزا به تعداد‬
‫مدیریت منابع انسانی‪ ،‬به اهمیت و مراحل‬
‫طی شده اشاره کرده و همچنین انتظارات‬                                      ‫‪ 6‬کارگاه تشکیل گردد‪.‬‬
‫از کارشناسان این حوزه در ارائه نظرات‪،‬‬
‫پیشنهادات و چالش‌های استانداردسازی را‬

                           ‫توضیح دادند‪.‬‬

                                          ‫‪200‬‬
   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205