معرفی مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی
امور پشتیبانی و رفاهی عبارت است از مجموعه فعالیتهایی که همسو با برنامه های عملیاتی و استراتژیکی دانشگاه در رسیدن به اهداف عالیه دانشگاه با فعالیت هایی همانند نظارت بر کلیه امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه و برنامه ریزی جهت اجرای دستورالعمل های مرتبط ، انجام كليه ی امور مناقصات، ترك تشريفات مناقصه و مزايده و نظارت بر نحوه اجرای صحیح واگذاری ها، انجام نظارت های لازم بر دریافت و پرداخت حق و حقوق نیروهای شرکتی، تهیه و تجهیز کلیه امکانات مورد نیاز واحدها ، نظارت بر قراردادهاي پشتيباني منعقد شده با پيمانكاران، رسيدگي و تأیيد صورت وضعيت پيمانكاران پشتيباني، نظارت و ارزيابي حوزه ی خدمات پشتيباني واحدهاي ستادي و دانشگاه ها، برنامه ريزي و تلاش به منظور توسعه و تربيت تسهيلات رفاهي كاركنان با هماهنگي مراجع زيربط و انعقاد قرارداد با مجموعه هاي فرهنگي،ورزشي،تفريحي و ارائه تخفيف جهت استفاده همكاران، برنامه ريزي و نظارت بر انجام امور مربوط به تسهيلات بانكي همانند وام هاي خريدخودرو،خريد لوازم منزل و قرض الحسنه و... انجام خدمت می نماید. لذا این مدیریت با اصلاح و ارتقاء کیفی فرآیندهای کلیدی ( فرآیند ارائه خدمات رفاهی و فرآیند تأمین کالا و خدمات ) و نهادینه کردن مشارکت پرسنل ، نظارت، تحقیقی و توسعه در مدیریت نظارت، مسئول تأمین و تجهیز امورات پشتیبانی، انجام امور پشتيباني (نگهداشت، تعميرات و بازسازي)، و ایجاد بستر مناسب برای واحد های تابعه دانشگاه اعم از معاونت ها، دانشکده ها و شبکه های بهداشت ودرمان ومراکز بهداشت و بیمارستان ها و... در راستای تحقق مأموریت دانشگاه بر طبق ضوابط قانونی می باشد. هدف نهایی مدیریت به طور خلاصه تسهیل و پشتیبانی هر چه بیشتر فعالیت های آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی دانشگاه در جهت دستیابی به سطوح بالاتر اثر بخشی و کارایی، و اطمینان از پیروی از ضوابط قانونی و آیین نامه ها می باشد.
رسالت مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی
تأمین و ارائه ی خدمات رفاهي و پشتيباني به واحد های تابعه ، دانشگاه های علوم پزشکی، موسسات و سازمان های وابسته با بکار گیری مناسب ترین رویکرد ها، الگوها، روش ها و ابزار های مرتبط در راستای توسعه پایدار، کیفیت زندگی کاری، انعطاف پذیری، عدالت، مسئولیت پذیری و پایبندی به قوانین و مقررات درجهت حمایت ازفعالیت های سلامت، توسعه و ارتقاء کمی و کیفی فضای سبزدانشگاه، تحول در نظام تأمین ،توزیع کالا و خدمات مورد نیاز دانشگاه و مراکز درمانی، پیاده سازی مدیریت سبز، اصلاح الگوی مصرف بخصوص در بخش خصوصی-ارتقاء سطح کمی- کیفی امورات پشتیبانی و رفاهی و نظارتی
اهداف مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی
- کنترل و نظارت برعملکرد کارکنان تحت سرپرستی
- برنامه ریزی جهت پیشبرد اهداف سازمان در واحدهای تابعه
- انجام كليه ی امور مناقصات، ترك تشريفات مناقصه و مزايده ها و انعقاد قراردادهای دانشگاه و واحدهای تابعه
- نظارت بر قراردادهاي پشتيباني منعقد شده با پيمانكاران
- رسيدگي و تأیيد صورت وضعيت پيمانكاران حوزه پشتيباني و ستاد مرکزی
- تدارك كالا و ارائه ی خدمات و نظارت بر تدارکات واحدهای تابعه
- ارائه ی خدمات جهت برگزاري همايش ها، سمينارها و جلسات عمومي
- مشارکت و تدوین برنامه های عملیاتی و برنامه استراتژیک دانشگاه
- مشارکت در برنامه برنامه ریزی جهت پیشبرد اهداف سازمان در واحدهای تابعه
- برگزاری و تشکیل جلسات و کمیسیونها در زمینه رسیدگی به مشکلات اداری و امور عمومی کارکنان و ارائه پیشنهادهای مؤثر در این زمینه
- برنامهریزی و ایجاد ساز و کارهای مناسب برای تحقق سیاستهای تشویق و کمک به افزایش سطح رفاهی کلیه کارکنان با توجه به موارد مشابه در سایر سازمانها
- اجرای قوانین و مقررات آیین نامه ها و دستورالعملهای رفاهی و بیمه کارکنان
- نظارت بر فرآیند اجرائی و عملیاتی حوزه های کاری خدمات حجمی، تأسیسات، ایاب ذهاب کارکنان، رستورانهای مراکز درمانی واحدهای تابعه