طرح اصلاح و ارتقأ فرایند ابلاغ مانده مرخصی کارکنان و اعضای هیات علمی در شرح احکام کارگزینی با هدف بهبود کارایی و کاهش هزینهها و افزایش رضایتمندی و شفاف سازی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تبریز اجرا شد.
مدیر منابع انسانی دانشگاه با بیان اینکه فرایند ابلاغ مانده مرخصی کارکنان و اعضای هیآت علمی در شرح احکام کارگزینی، قبلاً با صدور ابلاغیه های مجزای دو صفحه ای و با ابلاغ به صورت دستی انجام میشد افزود: این امر موجب صرف وقت، انرژي ، استفاده از كاغذ، پرينت، نامه رساني و درج آن ها در پرونده پرسنلي فيزيكي بود و نهایتأ افزایش هزینهها و مشکلات مرتبط با ابلاغ مانده مرخصی به کارکنان و تبعات اداری و حقوقی دیگری نیز مشهود بود که با توجه به این مسئله، تصمیم گرفته شد که این فرایند به صورت الکترونیکی و ادغام یافته با احکام افزایش ضریب حقوقی سال 1402 انجام شود.
امیر خسرو مدیر شهلا گفت: با اجرای این پروژه الکترونیکی و استفاده از امکانات و ظرفیت های سیستم پرسنلی و اتوماسیون اداری برای صدور و ابلاغ مرخصیها به کارکنان این امکان فراهم شد تا با استفاده از کارتابل شخصی خود، مانده مرخصی ابتدای سال را در شرح احکام مشاهده کنند.
وی همچنین کاهش قابل توجه هزینههای مالی مربوط به ابلاغ مانده مرخصی، کاهش زمان و نامه رسانی مورد نیاز برای ابلاغ مانده مرخصی به کارکنان را از فواید های اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: امکان صحتسنجی بیشتر مانده مرخصیها با استفاده از فناوری سبب میشود که احتمال خطا در این مورد کاهش یابد و ظرفیت برای بررسی مانده مرخصیها توسط مدیران نیز بهبود یابد.
مدیر منابع انسانی اشاره نمود ، تسری این تجربه به سایر دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و حتی سایر سازمان ها و موسسات کشور مصداق عینی حرکت در راستای مديريت سبز، ارتقا بهره وري ، صرفه جويي در وقت ؛ انرژي و منابع بوده و می تواند صرفه جویی های عظیمی را ایجاد نماید.
*********************************
راههای ارتباطی
https://zil.ink/logistic.tbzmed
✍ روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز